Անթիլիասը հոն չէ՛,
Անթիլիասը հո՛ս է,
Ձեզի հետ է՝ դուք էք Անթիլիասը։
Արամ Ա. Կաթողիկոս Մեծի Տանն Կիլիկիոյ
Վերջին անցուդարձերուն մասին իբրեւ դպրեվանեցի եւ մանաւանդ՝ հայորդի չեմ կրնար ներկայէն անջատուած, իրողութիւններուն անհաղորդ եւ յատկապէս՝ լուռ մնալ, որովհետեւ ԱՆԹԻԼԻԱՍը զիս այդ մէկը չսորվեցուց, չի սորվեցներ ու պիտի չսորվեցնէ։
Անթլիաս հայ ազգի պատմութեան բոլոր, թէ՛ ուրախ եւ թէ՛ տխուր էջերուն եւ մանաւանդ վերջին 26 տարիներուն ընթացքին, փաստեց իր անվիճելի ներկայութիւնն ու կարեւորութիւնը ազգիս հայոց կեանքէն ներս։ Անթիլիասը մի՛շտ ալ եղաւ ժողովուրդին հետ ու ժողովուրդին համար։ Ան տուաւ այնպիսի պտղաբեր ու կենաբեր ծառեր, որոնց պտուղներուն բուրմունքը հասաւ մինչեւ ի ծագս երկրի։ Անթիլիասը իբրեւ մարդակերտ ու մարդաշէն կեդրոն շինեց այնպիսի գլխագիր մարդիկ, որոնք հասան մեր ժողովուրդին իր ամէնէն ճգնաժամային, ճակատագրական ու կենսական պահերուն։ Անթիլիասը երբեմն տուաւ իր կարողութենէն աւելի՛ն, չըսելու համար՝ անկարելին։ Ան միշտ եղաւ ու է նաւահանգիստը եւ ովասիսը մեր հայ ժողովուրդին։ Ան դարձաւ մեր ազգի յոյսի, հաւատքի, սիրոյ, ուրախութ-եան, անսասանութեան, յարատեւութեան, ոտքի մնալու, աստուածամերձութեան եւ նուիրումի լապտերը։ Ահաւասիկ ա՛յս է Անթիլիասը եւ ա՛յս Անթիլիասականը։
ՆՍՕՏՏ Արամ Ա. Ամենայն Հայոց Մեծի Տանն Կիլիկիոյ Վեհափայլ Հայրապետը, Իր գահակալութեան տարիներուն եւ յատկապէս՝ անցնող քանի մը օրերուն ընթացքին, արժանապէս փաստեց ու վաւերացուց վերեւ արձանագ-րուածներուն անվիճելի ու անսակարկելի իրականութիւնը ըլլալը։ Այստեղ կþուզեմ մէջբերել ականատեսի մը՝ Դպրեվանքի ներկայ տեսուչ՝ հոգշ. Տ. Պարոյր Վրդ. Շէրնէզեանի խօսքը, որուն միջոցաւ ցոյց կը տրուի Անթիլիասականին ճշմարիտ ու ճշգրիտ նկարագրին անարատ պատկերը. «Պիքֆայայի վեհարանին գրասենեակին լուսամուտը միշտ բաց է, իսկ լոյսը՝ վառ։ Անձնապէս չեմ գիտեր ե՞րբ եւ ո՞ր ժամուն կը մարի։ Սակայն գիտեմ, որ այդ սենեակէն ներս տագնապը կþեռայ, որպէսզի ձայն դառնայ, իսկ ձայնը՝ պատգամ, պատգամն ալ՝ յոյս»։
Աւուրս յայսմիկ, լիբանանահայութիւնը կþապրի իր պատմութեան ամէնէն փոթորկալից, ալեկոծալի, տառապանքահոն ու սեւագոյն օրերը։ Սակայն այդ մէկը թոյլ չտուաւ, որ ԱՆԹԻԼԻԱՍը՝ Մեծի Տանն Կիլիկիոյ Կաթողիկոսութիւնը լուռ մնայ, որովհետեւ Անթիլիասի բառարանին մէջ «լուռ» բառը չգոյ է։ Անթիլիասը մի՛շտ ալ ունի ընելիք եւ խօսելիք։ Այդ իսկ պատճառով, Կիլիկիոյ Ս. Աթոռին արժանընտիր գահակալը անցեալ Կիրակի Լիբանանահայութեան սրտէն՝ Պուրճ Համմուտէն ազգիս հայոց ըսաւ. «Անթիլիասը հոն չէ՛, Անթիլիասը հո՛ս է, ձեզի հե՛տ է՝ դո՛ւք էք Անթիլիասը»։ Այո՛, Անթիլիասը միշտ հո՛ս է, ձեր կողքին, ձեր հետ քալեց, կը քալէ ու պիտի քալէ։ Ա՛յս է Անթիլիասին եւ Անթիլիասականին բիւրեղ, անօրինակ եւ բարձրորակ նկարագիրը։
Հետեւաբար, սիրելի ընթերցող, պահ մը մէկդի դիր ամէն ինչ եւ ինծի աղօթակից եղիր ըսելով. «Ո՜վ Ամենակարող, Ամենակալ ու Ամէնագէտն Աստուած, քեզի կը բարձրացնեմ ձեռքերս խնդրելով, որ անսասան պահես Մեծի Տանն Կիլիկիոյ Կաթողիկոսութիւնը եւ անոր Վեհափայլ Հայրապետը, որպէսզի անոնք շարունակեն իրենց ծառայութեան լուման դնել մեր ազգի գանձանակին մէջ եւ շարունակեն աշխատիլ ազգիս հայոց բարօրութ-եան ու բարելաւման համար»։
Շանթ Սրկ. Գատեհճեան
Մեծի Տանն Կիլիկիոյ Կաթողիկոսութեան
Դպրեվանքի աւարտական դասարանի սան